fredag 8 juli 2011

Madrid update

Här i villaviciosa de odón är tydligen unversitetet. Det ligger 18 km ifrån absoluta centrum i Madrid efter att ha kollat i google maps och är enligt recensioner en egen by/förort. Fanns en hel del recensioner och verkar som det tar 40 min med buss till centrum, det är rätt synd men det verkar nästan vara det enda negativa jag hittat än så länge. Det är tydligen 12 500 elever på universitetet (i sydney var det bara typ 300 elever på colleget varav typ 200 var engelska studenter som försvann efter 3-6 månader), det verkar rätt fräscht och folk verkar annars rätt nöjda.

Vad detta innebär är att jag måste köpa en ny laptop som jag kan ha på bussen. Det betyder också att chansen att jag faktiskt åker är väldigt hög. Det betyder också att jag måste ha ett rätt epic halvår och visa dom jag älskar att jag faktiskt älskar dom och hoppas att de inte glömmer av mig isf. Fördelen isf med spanien är ju att det är rätt lätt och billigt att flyga. Kollade första bästa datum tur och retur via prisjakt och 2400 kr verkar inte svårhittat.

Btw, nu ska jag nog inte skriva mer som att jag åker innan det faktiskt är bestämt. Blir rätt löjligt om något oväntat händer och jag blåst i hornet för mycket och sen slutligen stannar hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar