tisdag 10 juli 2012

Recension av Wagamama, London Heathrow 6 av 10.





Det var konstant kö men den avverkades ändå snabbt även om det ofta gav lite stressat intryck. Har inte emot det generellt så mig störde det inte så mycket. Flyger man föredrar man nog ett högre tempo. På tal om tid, jag noterade att det fanns en tavla med samtliga flyg och deras boardingstatus, tyckte det var rätt trevligt.
En tant jämte mig beställde en cheesecake, skulle anta att det var med vit choklad-smak, den såg helt fantastiskt ut. Hon verkade också genunint glad över att äta den och efteråt komplimerade hon personalen. En annan notis jag tog var att hon nog ätit en hel del cheesecakes i sitt liv. Maten kom ändå dugligt snabbt och kände direkt att jag valt fel. Såg ltie torrt och tråkigt ut även om mina förväntningar var liksom positiva. Däremot såg jag de andra gå förbi med saker som såg mycket mycket bättre ut. Det viktiga är väl kanske smaken, hehe. Var väl helt ok men som jag sa innan så var det lite smaklöst för min smak. Att wooka ihop lite kyckling, nudlar och grönsaker är väl trevligt men det blir ju alltid roligare om man har en liten trevlig sås i.
Betalade förresten runt 7.5 pund för denna (blir väl drygt 100 kr) vilket måste ses som billigt för flygplatsmat och hann tyvärr inte spana in drickmenyn eller annat men det dracks friskts av Kirin, Tiger, Chang och andra asiatiatiska öler vilket jag alltid tycker är ett plus.

En annan sak jag borde nämna är just att de borde verkligen kunna hantera takeaway-beställningar bättre. Jag fick iofs gå före i kön (kanske för att jag var själv) men blev flyttad ståendes till kassan där jag inte direkt fick tid att läsa igenom menyn. De skulle väl självklart vänta om jag bad dom men det kändes lite skumt att göra det vid kassan.

Betyg; 6 av 10 GCHs men som alltid gäller det att hitta menyns guldkorn och pga den ursprungliga stressen fick jag inte tid till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar