måndag 9 juli 2012

Madrid imorgon + porslinspecial

Min htpc. Ska med till spanien?

Yoyo! Igår hade jag faktiskt en rätt bra study session för en gångs skull, som sagt så tycker jag det är helt sinnessjukt med khan academy där det som sagt är ett geni som bara vill hjälpa världen och förklara massa svåra koncept helt gratis och viger sitt liv åt det. Går igenom hans videos iaf om linjär algebra och känns som jag kanske kan klara tentan ändå!

Har förresten blivit lite mer förtjust i katterna som dock åker iväg ikväll tillbaka till min bror som är tillbaka ifrån Kroatien.. En av dom har nog blivit rätt förtjust i mig också, hon kommer in i mitt kontor en gång per kvart och stryker sig emot allting helt galet. Lite gulligt!

Funderar också lite över vad jag ska ha med mig imorgon till Spanien. T ex funderar jag på att fylla hella min resväska med min HTPC De två jag bor med ska alltid vara så fattiga så lite osäker på om de vill chippa in till en riktig tv. Det är ju helt löjligt hur billig man kan få en hyffsad tv för nu btw. Sökte på prisjakt och man kan t ex få en 32"are med full HD för 2700 kr. Eller så väntar vi med det där. Känns bara skönt att faktiskt använda grejerna man köpt. Jag tror ändå jag la 6000-7000 kr på denna och använde den väl i 1 år nånting.

Eller så tar jag bara med lite sjyssta bestick och glas. Mamma här har ju flyttat ner alla mina saker (hon vill inte slita på dom men kanske även vill ha eget) och så har vi iaf alla bestick och tallrikar som vi haft i hela mitt liv och även om de är hela så tycker jag faktiskt det är avsevärt trevligare att äta med lite finare porslin. Eller finare och finare, det är mest dessa vita med halvfula kvistar som jag tycker känns tråkigt.

Poängteras bör att jag är fullt medveten om hur petitess porslinval är. Men det blev väldigt tydligt igår när jag gjorde lite finare mat, jag är rätt dålig på att få det se snyggt ut men igår försökte jag och så insåg jag att det typ var omöjligt.
Porslin sen jag var ett barn


Lite finare imo!

Trevligast just nu tycker jag väl kanske det är med avlånga tallrikar. 
Förresten så har tiden här funderat lite vart jag vill bo sen. Att jag läser nästa år i Madrid är rätt klart men nästan så att jag känner att jag kan skriva upp mig på år 3 också för jag behöver en stad med mer liv. Eller iofs, att åka till San Diego via vår skolas samarbetspartner år 3 hade inte varit fy skam heller. Iofs hade det varit kul att "roota" sig själv nånstans snart. Även om det såklart är helt okej att dela lägenhet med folk och sådär så blir man lite sugen på att skaffa eget igen. Både för att det liksom ökar standarden rent generellt men också att man kan lägga ner lite tid och pengar på sin omgivning istället för att bara tänka att man ska vara där kanske något år mer. Vet inte hur länge jag planerar att bo i nya lägenheten med grabbarna (kanske jättelänge, vi får se!) men nu blir det ju garanterat ingen riktig TV och antaglgien kommer jag inte orka göra om köket så det passar osv osv. Fast jag är lite sugen på att fixa till mitt rum :). Nää, nu har jag tänkt för mycket på det. Dags att se en liten serie och sen kör vi igång matten. Förresten är jag sjukt nöjd med min nya externa minihårddisk på 1 tb. Sån frihet! Bara lastar över allt viktigt utan att ens tänka på att rensa bort skit och sen dra över alla världens serier i den för flygresa etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar