torsdag 5 juli 2012

Ny skärm, matteångest och lite sånt


Lyckades övertala morsan att hon behövde en riktig skärm som jag självklart kommer använda medans jag är här :D:D. Hittade en sjukt billig samsung för 1490 kr, 23" med full HD-upplösning och skönt att igen ha en riktig skärm med bra pixeltäthet. Är för övrigt rätt nöjd med min nuvarande setup, har massa plats, bra ljud, bra skärm och ett riktigt tangentbord. Detta är ju så alla kommer/borde ha det i framtiden, man har en bra bärbar dator medans skärmar, tangentbord, högtalare etc är fast så kopplar man bara upp sig. Skolor hade sparat sjukt mycket pengar då många skolors elever ändå bara använder sina egna datorer ändå.

Kände att det var en bättre lösning än första hålla på och krångla med mitt grafikkort och gamla datorer,  inte värt min tid att lägga ner typ 5-10 timmar på att åka fram och tillbaka och hitta delar i flyttkartonger och testa om det funkar. Juli började förresten bra pokermässigt så kanske blir ett nytt datorköp ändå. Får dock fortsätta att lägga ner ÄNNU mer tid på matten som börjar flyta på rätt bra ändå även om det antagligen är rätt mycket kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar