onsdag 4 juli 2012

Jullebulle, duktighet x2 och sjukdom igen

Hej hej! Inatt kände jag i halsen att jag typ garanterat skulle bli sjuk och mycket riktigt vaknade jag upp med tät näsa och halsont. Känner dock att det är rätt skönt typ för i 24 år har jag vant mig att knappt kunna andas genom näsan så jag har liksom vant mig att vara förkyld innan då jag brände bort näsmusslorna och kunde andas bra. Men lite hängig har man allt känt sig!

Pratade med min barndomsvän Jullebulle och hon jobbade på glasskaféet i gbg och svängde förbi en stund och sa hej, är både trevligt och otrevligt att hälsa på folk som jobbar, mestadels gillar jag det men ibland så känner man ju sig lite ivägen när det kommer kunder etc. Det gjorde jag iofs inte alls nu men det blir ju naturligen en kort visit, hoppas man kan träffas lite mer i sommar. Trevligt!

Juni var ju som bekant över och det betyder ju att kvartal 2 också är avklarat och det är dags för ekonomikollen. Som gambler så är det ju lite svårt att hålla koll riktigt hur det gått totalt då man ju ofta bara vet nuvarande månad och knappt ens det. Dock har jag lagt till fält och skit på min månadsrapportering och räknat ut lite inkomstaverages baserat per kvartal osv, visar sig att jag ändå varit rätt jämn senaste 3 kvartalena och tycker ändå jag varit rätt duktig. Varför är detta intressant då? Jo, det är intressant för detta lägger ju lite till grund till hur jag ska räkna med min ekonomi och sådär. T ex nu funderar jag ju en del på hur mycket jag borde göra av med nu när jag vet att jag kommer lägga på en massa på min studieskuld de kommande åren. Ska jag hålla mig hemma och leva snålt i sommar för att göra det lite lättare eller ska jag liksom njuta av mina år som hyffsat ung och faktiskt göra roliga saker för pengarna jag har tjänat när många andra studenter bara pluggar hela tiden? Jag vet faktiskt inte svaret, jag tror min lösning blir något mellanting. Om jag lånar typ 80 000 av csn per år nu så funderar jag på att räkna med typ hälften (dvs 40k). Så tjänar jag 60 000 på detta år så kan jag max göra av med 20 000 utöver studieinkomsten då. Det är nästan så jag klubbar på det där nu! Isf borde jag VERKLIGEN köpa en ny dator nu. Nej, nu ska jag fortsätta med matten, känner att jag hänger med rätt bra nu ändå men är bara lite orolig på att han tar upp massa skit som jag inte är medveten om, är som sagt den mest förvirrade läraren någonsin.

Tillsvidare säger jag godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar