tisdag 3 juli 2012

Bollebygd en kortis, packa om lådor om planer för boendet utomlands.

Erik (min bror) och hans fru kom på besök i gbg, kul att se dem för första gången sen i januari och stannade ett tag och lämnade över deras katter. De ska iväg till kroatien en vecka på semester. Så jag får vara kattvakt tillsammans med morsan! Det var tillräckligt för mig för att fly stan. Nää, det ska faktiskt bli kul men jag stör mig rätt mycket på min setup i gbg med datorer som funkar sådär, eller njaa, funkar gör de ju men inte så bra som skärmen kan fungera. Tänkte därför åka till bollebygd, sätta ihop min gamla kontorsdator som jag vet funkar och sen formatera om win7. Problemet är att jag inte hittar skivorna och fanns lite andra saker som jag inte hittar länge.

Ta bilder och namnge alla lådor och deklarera innehåll! Galgar, knivset och tallrikar!

Innehåll; Mest skit som vi antagligen borde slänga bort men ändå har värde men  antagligen inget någon vill ha.


Skriver  förresten om markeringar och tar lite mer extensiva bilder nu på mina flyttkartonger för om man bara vet vad som är i och alla är märkta är det ju rätt lätt att hitta vad man vill ha. Endast hälften var detta tidigare vilket var rätt segt. Så nu går jag igenom alla och fixar det där. Tar fruktansvärt lång tid egentligen. Har också rätt mycket skit som är skönt att rensa bort. Har förändrat syn rätt rejält på saker och ting. Gillar nu att vara "ren". Eller jaa, jag vill ju ha massa saker fortfarande men inser kanske att jag än så länge inte har tillräckligt mycket plats för att köpa det minst nödvändiga. Med det sagt så finns det en massa onödiga saker som jag använder hela tiden som bör finnas. T ex planerar jag att ta med min hamburgerpress till spanien. Planerar förresten att ta med en hel del till spanien. Har funderat lite över min framtid eftersom de flesta man träffar frågar hur länge man kommer stanna och det känns JUST NU som nuvarande setup är perfekt. I Sverige typ 4 månader om året, I spanien resten och även om gbg har sina härliga stunder så vinner Madrid rätt hårt just nu. Men detta kan mycket väl förändras sen, tycker mina sista 2-3 månader framförallt var riktigt fantastiska i madrid så kanske övervärderar det där lite just nu.

Tänker väl ändå försöka flytta allt i omgångar. Ta med lite tallrikar och lite kläder successivt men inte kanske ta med för mycket skit heller.

Ska bli kul att åka tillbaka en vecka snart som sagt ändå även om det kanske är rätt mycket för varmt just nu. Nu har jag sagt det två ggr tror jag, which makes it even more true!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar