tisdag 10 juli 2012

Hello Monkey och fotbol samt packningl!!

Tyckte jag förtjänade lite trevligt så drog och käkade på favoriten Hello Monkey med Puttefnask. Det var nice! Pratade om lite kort att bli vuxen och annat, något vi ju faktiskt blir, det blir extra märkbart när man kommer hem.

Sen var det dags för fotboll med det kristna gänget. Förra träningen var jag inte alls något märkvärdigt, jag orkar inte med nästan nånting. Det verkar vara helt omvänt idag för det var bland det slöaste laget jag spelat med, kanske för att jag fick fel medspelare. Det fanns jag och en till som sprang, resten bara stod där. Bland det mest frustrerande fotbollsmässiga jag varit med på senare år, även om det inte säger mycket. Fast samtidigt är det kul att få mycket boll :D.

Imorgon åker jag iaf tillbaka en vecka då, hoppas på att bli lite tanned. Är lite jobbigt med mina saker, boende osv eftersom att min kompis Fran har alla mina gamla saker som jag planerar att ha på mig. Dock vill jag lämna över så mycket som möjligt till nya lägenheten (som jag bara har tillträde i med sällskap eftersom vi inte har kontraktet än och de ska jobba) samtidigt då som jag bor 35 min ifrån villaviciosa vilket gör min packning lite mer osäker. Tror jag mest tar med lite sjyssta glas, lite köksgrejer och hoppas på att dumpa av dom och samtidigt kanske få lite kläder på kuppen. Hur mattetentan kommer gå, ja jag har ärligt talat ingen aning. Tror det handlar om A) att jag får rätt uppgifter men framförallt B) att jag liksom förstår vad de vill att jag ska göra. Du kan t ex få en bunt vektorer och så kan du göra en hel del med det och jag tror jag har någon sorts dyslexi när det gäller sånt för jag minns ofta inte att just den där uträkningen kallas för att räkna ut the row echelon form. Jag vet att hur man gör det men namnet säger mig rätt lite.

Angående matten förresten så är det också ett tecken på mänsklig svaghet och "o"logik att jag är lite intresserad hur de kommer gå för de andra som ska göra tentan. Det får mig att känna mig bra när jag hör att någon har givit upp (även om jag kanske inte skulle erkänna det men jag känner mig själv tillräckligt bra för att notera min ursprungsreaktion) men det är dumt på flera sätt. Först så vill jag att de ska lyckas, sen så betyder det ju absolut ingenting för mig vad de får för poäng. Nu bryr jag mig inte så mycket om just detta men jag tänkte ändå nämna det lite kort. Hursomhelst, just nu tror jag att det är 45% chans att jag klarar matris-delen (den borde jag nog klara men hjärnsläpprisken är nog hög) och om inget mirakel händer så lär jag inte hinna plugga upp calculus-delen och där känns också confusion-risken extra hög.

Inga fina odds alltså, hoppas få två bra pluggdagar och ändra dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar