torsdag 5 juli 2012

GCH recenserar; Cafe Nouveau vid Kaserntorget 2 av 10

Café Nouveau vid kaserntorget

Sorry att jag inte tog en bra bild, kanske borde tagit innan jag åt upp :).

Tränar man vid fysiken händer det ofta att man går förbi ett litet café som känns lite malplacerat även om man ibland ifrågasätter sig varför det känns lite fel. Jag tror det handlar mellan den relativt långa gången mellan dörren och platsen. Det är lite samma sak med pizzeria N21 eller vad den heter som ligger precis i närheten. Nåväl, nu till ämnet!

Det verkar som de har bytt personal sen sist jag var där, kanske bytt ägare. Jag beställer en lite tråkig dagens på äggnudlar med sötsur sås och räkor. Detta är lite för tråkigt för mig generellt men av någon anledning tänker jag att det måste vara något mer än kokta äggnudlar, räkor och sen något som skulle kunna vara eldorados sötsura chilisås ovanpå. Det är det inte. Ja, med undantag av lite småsallad och sesamfrön. Osäker på om man borde räkna med riktiga räkor eller inte på en dagens lunch men lite besviken blev man ändå över att ha frysta miniräkor, något som ger en känsla av budget.
Vatten och bryggkaffe ingår, något jag är glad över för även om lunchen var relativt billig på 65 kr så motsvarar detta nog vad de flesta studenter lagar och äter dagligen som mer eller mindre bukfylla. Först kände jag mig lite dålig för att skriva negativt eftersom det var en blyg och artig personal men sen ändrade jag mig rätt snabbt när jag ändå tror på ett gott hantverk och har man en restaurang bör man ge bra mat, precis som när man räknar med att en skomakare gör bra skor.

Pris; 65 kr för lunch + vatten + kaffe.

Betyg; 2 GCHs av 10.
Notis; Betyget säger väl en del men kan poängtera att enda gången jag ätit något sämre så var det nog hamburgertallriken på Pauls biljard. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar