söndag 8 juli 2012

Dubbel dubbel

Precis där jag bor har de dragit igen en halvtaskig thairestaurang och istället dragit upp en dumplingsbaserad restaurang! Hur grymt är inte det? Förresten så ska jag börja införa "GCH recenserar; [restaurang] för att ge ett försök till att vägleda folk, jag har ju ärligt talat ätit på de flesta ställen som har intressant mat i hyfsat centralt i gbg nu. Hello monkey är ju en storfavorit och folk har sagt att det ska vara bättre. Däremot verkar folks recensioner vara rätt tvådelade, det finns många som verkar klaga också, ska jag vara ärlig så tror jag konceptet är rätt fantastiskt (hur många av oss har ätit wontonknyten med kanel och chili?) och det kan nog kännas spännande men någon som har ätit på lite högre nivå kanske är mer svårflörtad där. Och poängteras bör är att JAG inte är någon sådan person, jag har mest utforskat det asiatiska här då många av de finare ställena är lite väl tråkiga i min smak. Typ fiskekrogen eller så.

Nåväl, vad som också var lite coolt var att det var en tjej som jag läste retorik 2 med som verkar jobba i köket där. Hon var liten, intressant och rätt söt fast med pondus och chockade mig att att hon var köksmästare på ett bra ställe samt att hon skrivit en kokbok. Måste testa detta snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar