tisdag 3 januari 2012

Tillbakaresa bokad, födelsedag snart osv


Bokade precis hemresan till madrid och ser nu att man kan få det för 1800 sek via prisjakt och som sagt i mars börjar ryan air gå så man kan åka tur och retur ifrån 600 kr (!!!) om man bara pallar sig till arlanda. Dock så funderade jag lite över tiderna osv och jag måste lägga upp en utställning den 13e och det kan nog ta mer tid än vad jag tror så jag försökte göra så att jag kom fram relativt tidigt om jag nu bestämde mig för att skippa de 2-3 första dagarna i skolan och vara hemma på min 25årsdag (vilket jag tillslut beslutade mig för).

Dessutom vore det gött om jag hade möjlighet att gå ut på födelsedagen den 11e så avböjde de billigaste flygen som gick 6:50 som för övrigt innebar en massa väntan på mellanlandningen så valde istället ett som gick 11:50. Skillnaden kostade 200 kr extra bara, känner mig rätt nöjd med den lösningen, många kör nog bara på absolut billigast pris men hur länge man behöver vänta på mellanlandningar samt avrese-tider är ju supergött om det inte är svindyrt att anpassa sig. Tänk på det!!

Så jag åker hem jan 12 då på förmiddagenoch sen tillbaka 15e juni när terminen slutar (förutsatt att jag inte får massa IGn)

Födelsedagen
Jag har kommit fram till att det inte blir någon större hejdå/födelsedagsfest när man fyller ett kvarts sekel, det vore superkul men jag orkar inte arrangera något och sen skulle jag ändå bara bli sur om det skulle bli mycket mindre folk än vad jag trodde. Lite tråkigt också att min barndomsvän Elin ska vara utomlands när vi fyller 25 år (samma klass i grundskolan, samma födelsedag om ni inte vet), vi pratade lite lätt om tanken att göra något ihop då vi ju har många gemensamma vänner. Får se om jag får någon 25årskris :). Jag kommer nog skriva lite mer om det där när det börjar närma sig, jag tror att eventuell ångest osv hade varit rejält påtaglig om det skulle ha varit förra året innan jag började arkitektutbildningen och allt det där men nu känns det ändå som jag är påväg åt rätt håll i livet även om det är snudd på en rätt sen start dit. Just det ja, vi ska vänta med analysen av att bli 25, nu ska jag sova!

2 kommentarer:

  1. jag hade en liten "kris" vid 25, eller inte kris men jag hatade åldern iaf hehe. Men det är ju för att jag är mer o mer nära 30årsgränsen. DÄR snackar vi fet ångest! :)

    Så oskön otur att jag blivit sjuk hela min ledighet. Skulle åkt till oslo idag men får skjuta på den någon dag pga bihålinflammationen. Men jag åker tors eller fre och kommer inte hem förrän 17e =/ Så jag missar din ångestfyllda dag!! Men massa grattis och det var jättekul att träffa dig i onsdags! ALLTID NÅGOT! :)

    SvaraRadera
  2. Fast du tvivlar väl ändå inte på vad du gör osv? Det gör jag inte nu heller så mycket men tidigare i livet har jag ju verkligen gjort det, det är ju sånt som är jobbigt.

    Det var ju lite synd men det är ju så det är ibland! Jag är ju borta på arons födelsedag och sådär. Tjiiing!

    SvaraRadera