söndag 15 januari 2012

Infektion, utgång och grejer



Tyckte själv mitt sår såg mycket mycket bättre ut efter att ha haft det öppet över natten men vi gick förbi skolläkaren och hon sa att det var infekterat och grävde runt rätt gött. Det var en bit trä kvar och lite annat som hon drog bort, det var inte alls gött. Sen höll hon på och trycka och grejer vilket mest verkade vara bara för att jävlas. Fick någon antibiotika-salva på och grejer och ska tillbaka där på måndag.

Det var förresten superkul att träffa alla igår även om jag hade lite problem med mitt konstverk. Jag skriver ett inlägg om allt det där sen men extra kul var det att träffa Lill och Ernst och de skulle prata med vår lärare+studievägledaren om förbättringar och frågade om jag ville hänga med. Det blev att vi drack öl och vin på en bar med våran professor! Jag hade inte ätit särskilt mycket och jag märkte verkligen på mig själv hur jag öppnade upp mig och pratade lite "djupa saker" men jag hoppas inte de upplevde mig som full :D. Haha, skitsamma. Hursomhelst så när jag kom så var Pablo och lite annat folk hemma och skulle precis iväg till Madrid och gå ut o frågade om jag ville hänga med. Var först lite tveksam då jag hade tänkt ta det lugnt osv men det blev iaf en liten tripp på stan!

Stannade på ett ställe och drog lite tapas. Vi åkte med en vän till Pablos som jag inte hade träffat innan som nästan uteslutande pratade spanska med mig. Det var faktiskt rätt kul och intressant, så borde alla göra med mig. Jag blev faktiskt överraskad över mig själv hur mycket jag ändå förstod samt vad vi ändå pratade om. Vi pratade om skidbackar och hur lång tid det tar att åka upp jämfört med att åka ned (det var inte jag som tog upp det dock!) samt att den totala pistlängden i Spanien på alla ställen är 21 km medans det fanns backar i österrike som var typ 15 km långa och lite sånt där och italiens och spaniens ekonomi. Det var iaf rätt nice.

Sen gick vi till Maloney och delade ett helrör där då det är lite mer billigt än i sverige. Är inget stort fan av gin and tonic (tom collins däremot!) men orkade inte krångla. Det var vi + 40 killar + 2 tjejer. Stället är också rätt skabbigt. Så vi gick till en klubb som heter Vanity, det var asstort, det var inget superspeciellt där som hände. Pablo försökte wingman:a en tjej till mig som inte alls föll mig i smaken, jag sa typ hej och hej då och sen gick vi tillbaka till Maloneys. Vid denna tid var det fullt med folk och rätt trevligt med folk. Och för ovanlighetens skull var det en tjej som raggade upp mig som dessutom var snygg! Inte särskilt ofta det händer. Var dock sjukt svårt att prata där inne, det blev rätt skumt och sen började vakten slåss och grejer så drog hem runt 7 med taxi. Rätt dumt, jag trodde klockan var typ 4-5 och hade ingen lust att gå och frysa, bussarna hade ju vid den tiden börjat gå och kunde sparat 300 pix där. Nåväl, det var ändå rätt nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar