onsdag 4 januari 2012

Bollebygd och grejer


Idag var jag väl en smidge mer effektiv än igår.. Testade förresten Mr Chengs färdiga yakiniku-sås och gjorde lite jasminris till, den var väl godkänd men lite av en besvikelse ändå, tror inte jag köper om den men kanske testar pad thai-såsen som ju ändå verkade lite latjo. Följande ingredientser är ju rätt gött liksom;  

Innehåll
Tamarindjuice, sirap, socker, fisksås (ansjovis, vatten, salt), limejuice, vatten, rapsolja, lök, vitlök, tomatpuré, rödvinsvinäger, fiskextrakt, chilipeppar, konserveringsmedel (E202, E211).

Kom på att jag nu kommer ha tillgång till två små datorer och jag tänkte att jag kanske skulle typ ta bort allt kul på den ena där jag blockar all facebook och sån skit varje vardag och tar bort alla roliga länkar och program. Det är dock inte viktigast just nu, så därför la jag till det i kalendern för helgen. För jag bör jobba på matten, mitt konstverk och min arkitektur-artikel, något som går rätt långsamt.

Imorgon hade jag dock tänkt att åka iväg till bollebygd och stanna där i några dagar. Ska träffa en gammal bekant och "leka" lite på hans arbetsplats, han är snickare så ska vi se om vi kan göra något kul. Jag berättar nog mer om det snart. Kanske borde lägga mig i tid så jag kommer igång lite gött imorgon. Gud va jag snackar onödig skit nu, tjing på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar