måndag 16 januari 2012

Mitt konstverk och måndag












Jag valde ju att missa några dagar av skolan och kom därför precis innan deadlinen när vi skulle ha vår thaang. Vi gick igenom allas konstverk, tyckte några var fina, blev positivt överraskad av andra medans det var två som jag tyckte var riktigt oinspirerade, de flesta fick dock relativ positiva kommenterar. De andra i klassen var väldigt vänliga när de försökte hjälpa mig få upp min struktur med min hand. Jag hade lite idéer hur jag skulle fixa det men visste att monteringen skulle vara rätt klurig. De lyssnade inte på mig men jag förklade inte superbra heller och vi hann inte få upp det innan lektionen började. Så då kom vi till mitt verk och läraren sa ganska exakt "This is a very good example of a total failure. I do not care if you drilled your hand, if there was no flights, we had a deadline and this is not a finished artwork". Det var det ju inte heller. Hon hade rätt. Men samtidigt tycker jag inte det fanns så supermycket jag kunde göra, skulle jag haft två händer skulle jag kunnat sätta upp skiten men vad som var så fruktansvärt irriterande var att jag också kunde skitit ur mig en kass idé som tagit en timma att göra och det skulle antagligen varit mer uppskattat än det arbetet jag faktiskt la ner. Lite orättvist men sen förstod jag ändå poängen.

Sen sa hon dock att jag hade tills kvällsklassen att sätta ihop den och det gjorde jag och Ernst (med min idé) och hon verkade rätt nöjd då tycker jag. Det där löste sig nog tillslut ändå.

Har dock en massa panik över min artikel som tidigare. Blää på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar