torsdag 12 januari 2012

3 veckor i sverige

När jag summerar saker så känns det som jag blir lite negativ rent allmänt. Det är jag inte egentligen men jag tycker att "okej" är det normala stadiet och sen bra är bättre än normalt och dåligt är sämre än normalt. Samma sak med folk som säger att allt är gött medans det finns störande saker. Så när folk frågar mig hela tiden hur det är i Spanien så säger jag att det är rätt gött fast det där med språket är jobbigt. Folk kanske tänker att jag totalt sett är negativ? Inte alls!

Så jag var hemma i drygt tre veckor. Tyckte första veckan var grym, kul att fira jul och nyår med familjen samt vänner och ta det lugnt. Andra veckan så började jag inse att jag fick börja arbeta och sista veckan var delvis trevlig men hade sån panik över skolarbeten och sen gillade jag inte riktigt tanken på att fylla år för första gången i mitt liv. Tänkte först att jag inte skulle göra något speciellt igår till att ändra mig och så fråga folk dagen innan men då kunde de flesta inte då det var på annan ort och sådär.

Jag tror jag lärde mig ytterligare en livsläxa förresten, jag vet ju att det är bra att göra saker i tid men det blev rätt uppenbart att jag inte kunde njuta av "semestern" sista tiden, mitt huvud var hur jag skulle klara min skit. Shit va trött jag är, orkar inte skriva mer. Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar