torsdag 5 januari 2012

På sågfabrik!

Kommunistiskt stål!
Drog mig till Bollebygd idag. Hade turen att få hjälp av en gammal bekant som är snickare! Jag har nämligen en bra idé plus måste jobba på mitt konstarbete/skulptur till skolan och börjar få lite panik över att det där ska bli klart i tid.

(Kanske ointressant historia om nekat kortköp, sugardaddys och kassa västtrafik, hoppa till [SLUT] om ni inte orkar läsa) Åkte bussen och det verkar som 100bussen hatar mitt ena visa-kort för det blir konstant "Inget svar ifrån host" och idag efter tre försök var chauffören sjysst och lät mig gå på gratis. Samma sak har förresten hänt och jag blivit nekad att gå in på absolut sista bussen men någon löjligt snäll människa sugardaddyade mig sa att han fixade det och sen fick han samma problem och chauffören lät oss gå gratis.

Spraya färg är också jävligt manligt.
Hursomhelst fick jag åka gratis dit och sen när jag skulle byta buss hände exakt samma sak. Denna gång plockade jag fram mitt andra kort och han sa att vi kunde skita i det men jag kände väl kanske lite dåligt samvete så vi testade andra kortet och det stod mystiskt nog exakt samma grej men 2 sekunder senare blinkade det till och stod "köp godkänt". Mycket märkligt. [SLUT]

Då kom jag fram iaf till fabriken och tyckte det var lite gött med en jäkla massa maskiner och space. Många av maskinerna gav ut ett skönt sovjetiskt intryck och fanns en massa bra och ha grejer. Gillar verkligen tanken av att samla all typ av nödvändig och onödvändig skit på ett och samma ställe så man kan göra lite specialsaker och inte bara hålla sig till det som är absolut nödvändigt. T ex har jag flera gånger tänkt att det vore grymt att känna någon som jobbar på ett gigantiskt kök så kan man kanske prova att använda en sån där brännare (för creme brulée, kostar väl ca tusenlappen), pastamaskiner, fritöser och allt annat som inte riktigt får sin fulla användning i ett hem. Nåväl!

Inget andas man såsom maskiner och smuts.
Väl där var Albin supersjysst och vi pratade lite om hantverk, göra sina egna grejer samt trä och jag tycker iaf att möbelsnickeri är jäkligt intressant och antagligen också en jäkligt oexploaterad marknad om man vänder sig emot privatpersoner på rätt sätt. Det är så kul, det finns ju så mycket annorlunda man kan göra men folk bara kopierar vad deras konkurrenter gör utan att göra något själv. Jag tänker t ex på hur restaurangbranschen skiljer sig i sverige jämtemot t ex USA. Där gör många massa marknadsföring och jobbar med kuponger, samarbeten etc men i Sverige tror alla krögare att de bara kan sätta upp en meny på gatan så kommer kunderna att flockas. Sen finns det ju såklart undantag men marknadsföring borde helt klart bli bättre. Inte ens JAG hörde om krogveckan när den var innan det i princip var för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar