torsdag 5 januari 2012

Hugger ved som en man

Gick och högg lite ved idag till min skulptur jag ska göra, tror det kan ta en jävla massa tid och det kanske inte riktigt blir som jag vill. Vi får väl se hur det artar sig. Tror jag måste åka till bollebygd igen nästa vecka iaf. Det ska nog bli intressant oavsett. Oväntade grejer är ju bra.

Hursomhelst så gick jag ut och hade tänkt försöka hugga ner lite grenar och grejer men med  tanke på stormen så fanns det massa "färskt" virke som folk hade lagt i stora högar. Jag kanske får äta upp det här sen när jag börjar sätta ihop allt men vad jag tror är att jag kan ta vilket trä som helst men det ska inte vara gammalt och söndrigt.

Vill få en känsla av saker som fragilt och söndrigt för mitt konstverk, jag tänkte därför att det vore en fördel att få lite svaj på det. Istället för att ha en rak trädbit så ska det vara lite böj. Det var lite därför jag tänkte att man kunde välja grenar, levande trä är ju lite elastiskt. Men jag tänkte kanske inte riktigt på att det slutar bli elastiskt när det gör och framförallt så behöver man ju en kraft för att hålla det böjt. Mitt försök till en lösning var iaf detta, fylla ett badkar med vatten, ha nån ställningsgrej med två punkter och ha en vikt mellan så kanske man får en böj. Kanske är ett projekt som aldrig kommer funka men man kan väl iaf testa. Andra delen blir tilläggsdelen, jag ska göra varje pinne med en hane och hona så att man kan montera de båda tillsammans. Ska därför skriva ut lite träbitar med en viss size i ett visst antal och sen montera varje del med grenarna i träplugg och limma skiten. Fan va mycket jobb. Det ska bli kul att se de andra, lovar att de lägger 1/5 av den tiden jag kommer lägga sista veckan. Nåväl. Det är samtidigt också lite kul och nytt, i dont mind ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar