måndag 23 januari 2012

Goran Lama

Försöker se allt negativ nu som ett test som jag kan klara av. Ser man allting som en mental utmaning så framstår det mesta inte som så jobbigt. Idag lyckades jag sådär med det faktiskt, jag var rätt irriterad över kortet osv. Jag gillar verkligen tanken att ha 7300 kr eller vad det nu blir per månad som är mina studentpengar. Nu kan jag använda mitt moneybookerskort (från pokern) att leva tills morsan kommer förbi i början av februari om det nu visar sig vara borta men gillar som sagt tanken på att ha en fast budget. Aja, hursomhelst skulle jag skriva något att jag inte förstår folk som tar ut sin ilska på andra människor. Blev löjligt irriterad idag och fruktansvärt stressad under perioder (trots att detta var en liten bagatell egentligen) men behöver ju inte utnyttja den på andra, de har ju inte med saken att göra.

Just det, vad jag skulle skriva också var att pokern kanske har förstört mycket i mitt liv men det hjälper också i såna här situationer. Att ha förlorat strax under 100 000 kr på en timma en gång och 5000 kr hundratals gånger hjälper ändå varje gång man tänker på att något med värde förstörs. Typ i detta fall var det väl mest mitt nya ID-kort för ca 400 kr + en del tid som eventuellt har försvunnit. Nu blir det matte, tjing!

PS: På tal om frustration. Igår var det ett enkelt tal som jag faktiskt kände att jag hade koll på och så visade det sig att facit inte höll med mig. SÅ jag la typ 30-45 minuter på att räkna om det och fundera och pratade sen med morsan. Hon fick samma tal iaf och det visade sig att det var fel i facit. Istället för 7/6 som det stod missade de väl en etta och det skulle vara 7/16. I detta fall får man också praktisera en mer zen-like approach :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar