söndag 8 januari 2012

Computerize the shit out of your home


Är som sagt inne i liten av en teknikfas igen. Är inne på att bygga om datorer till miniformat och göra lite små och smidiga lösningar. Såg att man kunde köpa en 23"-skärm med högtalare samt touchscreen för 2300 kr!!! Jag köpte min freakin 24"-skärm för typ 4-5 år sen för 8200 k! Gaah! Hursomhelst så såg jag också strömförbrukningen för nya processormodeller. Min quadcore krävde minst 600 watt, nu är de nya modellerna nere på 60-70 watt vilket gör att man kan trimma ner skiten, få ner elförbrukningen (duuuh) samt inte behöva tänka så mycket på fläktar och sån skit. Det gör också att du kan få en billig jäkla dator samt att driftkostnaden inte blir så stor samtidigt som skärmar och dylikt också är stört billigt vilket gör att du kan trycka in typ obegränsat med datorer i ditt hem! Värt! :).

Vore rätt gött med att bygga in en touchscreen i sovrummet och ha som videoskärm + anslagstavla tänker jag och sen kanske en i köket. Asvärt!! Ha det inbyggt i väggen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar