onsdag 4 januari 2012

Ska jag köpa ny telefon eller?

Kanske blir en Xperia Arc S?

Baah! Har varit rätt nöjd med min billiga samsung som fungerat oväntat bra för sin låga prislapp. Nu senaste veckan har den dock börjar krångla och det är inte särskilt lite. Den stänger nämligen av sig lite random nu trots att den ändå har batteri vilket minst sagt är irriterande. Försovit mig litegranna två dagar nu pga detta. Drar man ur batteriet och sätter i det igen fungerar den medans den i dessa tillfällen är helt död.

Skulle jag få pengarna tillbaka så tror jag att det får bli en Xperia Arc S så skjuter jag upp min plan att köpa en high-end mobil om 1 år till att köpa en ny om 1,5 år kanske. Det lägger förresten upp för frågan hur mycket det är värt att lägga på en mobil per år. Är väl kanske många frågetecken med om man kan planera sina begär och hur mobilmarknaden kommer utvecklas i ett längre perspektiv. Skulle ändå tro att jag lätt kan hålla 3 år med en mobil som skulle klara av bra bilder + bra kalender/mail-integrering. Så 5000 kr ungefär för 3 år vilket ger 139 kr/månaden, är det värt? 2500 krs mobil varje 1,5 år blir uppenbarligen samma kostnad. Hmm, måste vara ett bättre alternativ.

PS: Tror jag googlat runt och kan fixa min telefon btw.

1 kommentar:

  1. köp ny och sälj/ge aron din gamla!! :)//kicki

    SvaraRadera