lördag 5 november 2011

Utekväll, gratis sprit och vipbås daaawg

Hej mina barn. Skriver detta rätt långt i efterhand. Tror dock jag minns allteftersom jag ser bilderna. Så iaf skulle vi ut! Ernst bor med sin syster tillsammans med en amerikanska och de skulle göra lite av en blandmiddag med lite olika grejer. Jag tog med mig gazpacho och tänkte göra någon böngrej men det skulle visst förvällas i massa timmar så blev bara gazpacho. Och gazpacho ska man uppenbarligen inte dricka i glas. De hade nämligen inga bra skålar så vi drack i glas och det var ingen supertrevlig grej faktiskt.

Den amerikanska tjejen hade gjort macarone and cheese. Jag gillar henne men jag gillar dock inte hennes matlagning. Kunde knappt äta upp, isch vad det inte passar min smak. De gjorde dock en helt fantastiskt guacamole. Jag smakade på den och det var någon speciell ingredients som jag inte kunde sätta fingret på och frågade vad de hade i. Hon hade tydligen någon kinesisk släkting någonstans så hon nämnde lite kort att det fanns någon roostersås till pho som hon använde och det funkade skitbra.

Just det ja, detta var halloween och trodde folk skulle klä upp sig så gjorde något halvdant där. Tur att jag fegspelade och inte gjorde något för det hade varit konstigt.


Fan, jag är inte fotogenic eller om jag alltid ser ut såhär så är jag ful. Skit också.

Ernst! Vi åt middag!

Två franska tjejer och Lilo!


En spanjor, en kines och en från bergen!



Sen tog Lilo min kamera och tog lite bilder. Tror inte han skulle givit mig en så positiv min. Det var förresten en bra idé, man borde ha en billig kamera liggandes på alla fester där alla kan gå runt och ta bilder. Det gör verkligen ingenting imo om något för 500-600 kr försvinner och det var en kul överraskning att hon hade tagit lite bilder för själv var jag rätt dålig på den saken.




Haha. Det var denna bilden som fick mig att inse vad som hade skett. Jag tycker hon är superhärlig förresten, hon har så otroligt mycket positiv energi men utan att vara superkäck och irriterande. Det är jättehärligt.


Så iaf fortsatte vi ut till något ställe. Det var rätt stort och gött. Vi fick en egen vip-våning och Steven (den asiatiska herren) köpte in massa helrör och grejer vilket ju var trevligt! Dock kände jag att jag inte ätit tillräckligt så mindes att jag blev superhungrig och tappade energin efter ett tag. Just det ja, sen när jag skulle gå hem så svarade inte ernst och eftersom klockan var typ 5:30 så hade alla spårvagnar etc slutat gå. Jag gick upp i deras trappuppgång (ytterporten är alltid öppen) och knackade på vad jag trodde var rätt ställe men efter två missar bestämde jag mig för att lägga mig i trappuppgången och sova några timmar tills allt börjar gå igen. Det var också vad jag gjorde och jag minns hur sur jag var över att burgerking var stängt både på natten och dagen efter för jag hade verkligen velat äta chicken tenders där som är supergoda i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar