måndag 21 november 2011

Matte för retards + annat

KAAAOS
Hej! Allt bra här. Hade lite mattelektion, vi började precis med calculus och känns lite mer bekant än det vi hade gått igenom innan med linjära algebran. Dock har man tydligen rätt till 1-2 timmars privat tutoring per vecka så jag och Ernst hade bokat tid för att få lite matte för retards för de där gamla grejerna vi kommer behöva göra en omtenta för. Det var inte så svårt faktiskt när man kunde fråga om de grejerna man var lite osäker på. Det är som sagt massa förkunskaper som han förutsätter att vi har när vi uppenbarligen gör annan matte här, vilket gör det delvis segare att hänga med.

Hursomhelst så var det mest matte idag alltså. Som jag har nämnt några gånger är matte faktiskt kul men endast i behagligt tempo. Den mattekursen på chalmers jag läste när jag läste 200% (naturbasår + filosofi på kvällarna) och spelade en massa poker var som sagt den enda kursen jag nånsin hoppat av.

Fick också massa skit från kina idag igen. De hade tyvärr skickat fel och de magneterna jag hade beställt var banimig inte alls superstarka, de jag köpte på clas ohlson var mycket mycket bättre. Tänkte att jag skulle sätta upp lite magnethållare för lite olika grejer i köket då vi ju har så otroligt lite plats men verkar som jag behöver de starka varianterna jag har hemma i sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar