söndag 6 november 2011

Blogger 3:28

Hej blogger! Klockan är 03:28 här. Jag känner att jag behöver bekräfta tiden för att jag befarar att jag har ett annat blogginlägg sänt från tidigare idag. Det har varit stressigt, jag har missat flyg och varit rätt fail och tyvärr verkar det som att det finns en stor risk att helgen fortsätter att vara i fail. Den normala strukturen är nämligen såhär: Guiden pratar i 15 minuter om ett verk, jag får en 1-2 minuter lång översättning om highlightsen. Sen är det tänkt att jag ska skriva ett 5-6 sidors rapport om verket. Tycker tyvärr detta känns oerhört ogenomtänkt. Översättningarna är inte fel etc men det är helt omöjligt att både översätta i realtid om man själv är intresserad av vad som sägs och de borde GARANTERAT förvarnat att besöken antagligen inte kommer vara på engelska. Tråkigt tyvärr. Å andra sidan betyder det att jag har mer tid för annat. Dock inget internet än även om jag tror att det är rätt lätt åtgärdat. Jag ligger nämligen på ett golv just nu, jag trodde det skulle vara fixat med plats åt mig men 52€ för ett dubbelrum gick till 89€ för ett enkelrum vilket är en bit ifrån vad jag tänkt betala. Dock är skiten fräsch, är överraskad att de kan få det så billigt men de känner tydligen någon hotellägare så det blir ändå logiskt.

Hursomhelst, var ute en del idag. Finns ganska mycket att skriva om men ändå inte. Vi får se om jag orkar imorgon. Nu ska jag iaf upp om 5:26 timmar ungefär. Agbar tower, tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar