tisdag 8 november 2011

Lite grejer har kommit!!!!

Nu kan jag ladda allt överallt. Gött!!

Nu har massa grejer äntligen kommit! Tog ungefär 3 veckor, inget förutom mitt stativ var supernödvändigt. Dock har jag några saker med en amerikansk laddare så slog till med denna elkonverter som funkar för alla sorts uttag överallt. Smidig!

På tal om onödigt. Denna penna skriver saker i ultraviolett ljus. Kostade 1$ så kände att jag kunde med. Skriv ner superhemliga hemligheter typ vartsomhelst så du kan se det endast med hjälp av uv-ljus.
Så ser den ut när man kör EU-versionen!
En jabra bluetooth är värt då jag märkte att det var lite mer komplicerat att använda ett bluetoothheadset på mer än en enhet. Denna får vara med min dator så kör jag mitt ericsson-set på min samsung galaxy.
En minisugpropp kostoade typ 50c och är till för att stödja mobiler och liknande. Problemet är att min telefon visst var räfflad på baksidan så kan bara sätta fast den bak-å-fram vilket ju tar bort hela grejer :). Köpte också 3 men finns säkert nån som vill ha :).
Ljudkvalité verkar inte vara kinesernas grej. Helvete va dåligt ljud allt har där när allt annat funkat bra. Dessa låter inte vackert och de var också dyrast förutom bluetooth-grejen på ca 80 kr. Nu har den iofs radio + minneskort-funktion förutom högtalar-delen och visst är ljudet starkare än datorns inbyggda fast samtidigt mycket brötigare. Aja.  Får köpa högtalare i sverige, kanske önskar mig det i julklapp :).

Här är det viktigaste, mitt nya stativ. Det var asvärt, funkade perfekt och jättelätt att få bilden stabil, rak osv osv.

Som en liten apa, man kan sätta den lite hur man vill på de mest ojämna ytor. Helt klart värt 4$ :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar