onsdag 30 november 2011

Problem solved!

En av de mest störande grejerna med min spanskainlärning är att jag har laddat ner en ljudbok som har filer på typ 5 minuter var och de är inte särskilt väl sorterade så de heter alla "Track 1-13" och det är 8 skivor så när man skrollar i listan etc är det lätt att glömma vart man är. Dessutom i min telefon så är det superlätt att göra om listorna i winamp så de mixas. Nu kom jag dock på att man kan ju merga dessa jäkla mp3-filer så varje skiva får en fil. Då räcker det bara att minnas vilken skiva man är på (inga problem) och ungefär vilken tid. Så jag laddade ner gratisprogrammet MergeMP3 och först funkade det inte men sen lyckades jag ändå sätta ihop skiten och drog in det till itunes. Väl där visade det sig vara väldigt lätt att göra om det till en podcast och fördelen med en podcast är ju att de kommer ihåg vart man slutade. Så nu har jag fan löst allt! Yeay!!

Hoppas bara jag inte spelar upp skiten och det visar sig att det är helt slumpmässigt sammansatta, tror jag dock ej :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar