måndag 28 november 2011

Förolämpad, eller?

Finns tydligen mycket bättre sätt att färglägga och rengöra en handskriven sketch än den här.

(Detta inlägg smickrar inte direkt mig som person men vafan, jag är inte som andra bloggare som bara smickrar sig själv hela tiden.)

Har fått rätt bra betyg och respons på denna kurs jag nu kommer prata om, på allt jag har gjort har han bara haft några få tips men annars sagt "good work". Inatt dock la han upp en lista på att vår klass skulle visa upp lite grejer. ALLA i kursen får visa upp 1-3 grejer var, utom jag. Jag får inte visa upp något.

Spanade även in de andras grejer och visst, ibland så förstår jag varför vissa grejer visas upp mer (min artikel t ex var mer av en magasin-artikel än ett arbete med bilder (ordvalet där var för övrigt (article with pictures)) men samtidigt så är andra grejer helt klart sämre än vad jag gjorde samtidigt som han sa att alla skulle visa upp något. T ex var mitt cdfodral fan mycket bättre än alla de andras och mina sketcher av Sou Fujimoto såg fan bättre ut än de som lades upp. Jag tänkte först om jag skulle lägga upp en bild på min version och de andra som blev valda anonymt här så ni kunde välja själva men jag vill inte snacka skit om några andras arbete i klassen så det blir inget med det.

Hursomhelst så frågade jag läraren typ, "My name is not on the list so I do not have to put up anything, is that right?" och han svarade mig med ett mail med endast ett "Correct.".

Med det sagt så är detta ett väldigt flummigt ämne och de grejerna vi har gjort är inget man direkt är supernöjd med och visar upp. Skulle jag slutligen gjort något projekt eller liknande och lagt ner en massa arbete som jag ville visa upp, då hade jag fan varit rasande just nu och känt att det vore mer av en förolämpning.

Men lite trist var det allt, om än rätt lite.

2 kommentarer:

  1. "Jag tänkte först om jag skulle lägga upp en bild på min version och de andra som blev valda anonymt här så ni kunde välja själva men jag vill inte snacka skit om några andras arbete i klassen så det blir inget med det."

    Det är väl inte att snacka skit om några andras arbete? Det är väl inte mer än en rolig liten enkät? Do it! (Om du nu inte är rädd för att ingen kommer välja din?)

    SvaraRadera
  2. Asså? Gör jag det så säger jag exakt "Detta var den absolut sämsta av de offentliga och jag kan göra det mycket bättre".

    Sen med google search kan man backtracka sidor som publicerar din bild och gör de en google translate så blir de garanterat rätt sura. Jag skulle blivit det iaf.

    Skulle det däremot varit hela min skola istället för min klass på ca 15 pers så skulle jag inte ha några problem att göra det.

    SvaraRadera