tisdag 15 november 2011

Stress fyfan och mediatic








Nu börjar tempot verkligen gå upp! Det är mestadels kul! Kanske kan jag också lära mig att inte powernapa så jäkla länge, idag blev 28 minuter faktiskt precis 28 minuter och nu har jag 6 timmar innan jag lägger mig för skolan. Måste dock gymma, sket i det igår. No matter.

Hursomhelst, såg en rätt cool byggnad i Barcelona med massa coola tekniska lösningar. Typ så hade ena sidan (den emot solen antar jag) en stor platt ballong/luftmadrass på ena sidan och när det blir varmt pumpar den ut kvävgas i denna så att det blir liksom ett sorts kompakt moln som skyddar från sol. Låter rätt slöseriaktigt och "omiljövänligt" men just miljögrejen är lite av deras grej och t ex så är insidan målad i självlysande färg för att bidra till mindre elräkningar. Funderar väldigt starkt på hur väl det faktiskt hjälper, hade själv lite såna grejer och lysradiusen på dessa är löjligt kort men kanske är mycket starkare. Hursomhelst tyckte jag den var ful först men sen rätt cool. Här får ni lite bilder på den som jag tog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar