fredag 9 april 2010

Tjoho!!

Skit också, de där freespinsen som jag vann på var tvungna att omsättas och satsade 4€ per spin sen och förlorade allt. Tusan :).

Men jag vann faktiskt igår rätt okej på pokern, jippi! Vann lite också precis nu på Omaha när jag spelade och kollade på en dokumentär, känns kul att ha mer tur än otur! Såg Schindlers list igår förresten och jag vet inte vad man kan räkna som en bra film. Den är ju väldigt hemsk och visar alltså andra världskriget och allt sånt där men frågan är om det egentligen är en bra film bara för att den visar hur hemskt andra världskriget var? Jo, bra tycker jag nog att den är men frågan vad filmkvalite är är ju rätt svårtkvantiserad. Vore förresten kul att se en andravärldskriget-film förutom Undergången som målar upp tyskarna som semi-mänskliga. Det dom gjorde jag ju utan tvekan hemskt och helt oförsvarbart men jag tvivlar ärligt talat på det var så värst många tyska soldater som avrättade folk för skojs skull som det oftast målas upp i filmer. Typ som befälet i Schindlers list som inleder varje morgon med att gå ut i bara mässingen, ta upp sitt sniperrifle och krypskjuta in i folkmassorna. Det känns som att det skapar lite tvivel och kanske gör att nazisterna tänker att det hela är starkt överdrivet och en stor lögn. Hade dock kanske inte varit lika effektfullt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar