lördag 10 april 2010

HÖGSKOLEPROVDAGEN!!

Omg! En jäkligt lång dag måste jag säga. Blää! Gick först till kärralundsskolan och typ 8:15 insåg jag att det kanske varpå Kålltorpsskolan. Sprang som en idiot och kom i fram så jag kunde göra provet. Hursomhelst så började det väl okej, NOG/Logik/Matte var första delen och jag presterade väl okej liksom, chansade på en uppgift men insåg när provtiden var slut att jag inte hade skrivit in rätt svar på 2 uppgifter!! GAHH!!
 (För er som inte vet så skriver man in rätt svar på ena sidan, man kan markera rätt svar i häftet och skriver in också rätt svar på ett anteckningsblad, så det är inte helt omöjligt att glömma.)

Så jag fick antagligen 2p mindre än jag borde men whatever. Sen var det läsförståelse och trodde det skulle gå dåligt men det var en av mina bättre delar. Engelska läs gick piss, orden var också rätt bra men värst var de satans diagrammen. Jag är rätt hemma på statistisk och skit men på provet sista del så tappade jag bort tiden, något som jag ärligt talat inte trodde jag skulle göra. Tog typ 12 minuter på en jävla uppgift när jag knarkade till mig själv och så slutade det med att jag stressade de sista uppgifterna och chansade helt på de två sista. Det värsta är att jag tyckte varje uppgift var så enkel och självklar men spelar ingen roll hur lätt och självklar det är om man bara räknar på 60% av dom! Var för övrigt några stycken idiotiska uppgifter där jag räknade ut rätt exakt vad svaret blev och så räknade jag ut typ 2-3 decimaler på 0.897 medans alternativen var

0.9
2.5

4.7
15
25



D-OOOO-INNG! Hursomhelst så kommer det iaf ifrån en gammal provuppgift som var riktigt snuskig där typ 67/89 blev 76.6% och svarade fel på 4/5 (80%) medans rätt svar var 3/4 (75%). Tyckte det var rätt löjligt och blev därefeter ybernogrann vilket straffade sig här.

Lunch med en butchflata
Haha det var så roligt. När jag gjorde provet satt jag nära en tjej som var väldigt butch. Sen gick jag på lunch och gick bakom henne och tänkte verkligen "gud va onice det är med butchlebbar. Okej att inte vara särskilt snygg men måste de anstränga sig för att bli fulare?". Fanns bara en pizzeria och det blev att vi lunchade. Hon var förresten väldigt trevlig och jag blev lite chockad när hon använde en ljus och normal tjejröst. Nejdå, jag är inte alls fördomsfull :).

Ikväll ska jag dricka öl. Mycket öl. Tjo bres

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar