söndag 25 april 2010

Gud straffar mig, hårt

Jag är en vetenskaplig man, har man slagit en sexa på en tärning 5 ggr irad så är jag inte vidskeplig eller naiv att tro att det är stor chans att det kommer en sexa igen. Jag tror också att alla övernaturliga fenomen har en logisk förklaring, det har det liksom också. Men denna statistiska anomali (stavning) som jag erfar nu på poker börjar jag ärligt talat nu tro är någon övernaturlig makts sätt att säga: Du är menad att göra något större med ditt liv.

Sen jag började spela i princip heltid (har pluggat soft hela tiden) har det nämligen varit rätt stört. Det finns också statisk som samlas på poker och har man t ex en seg dag så syns det. Man kan se hur många % av alla potter man vinner på lite olika sätt. Säg att man vinner 15% av alla händer normalt sett och denna dagen vinner man bara 10% så har man otur och det finns inte så mycket man kan göra. Vinner man 20% av alla händer så har man haft mer tur än normalt och vinner man 15% så är det en normal dag. Det finns lite mer till sanningen än bara det där men det ger en bra fingervisning. Och senaste tiden har det varit sjukt och för första gången i mitt liv börjar jag allvarligt fundera om det ändå finns något som man kan kalla ödet. Och ödet säger till mig att gör något annat, jag har bara inte bestämt mig för om jag ska lyssna eller inte.

6 kommentarer:

  1. Det är exakt lika stor chans att slå en sexa nästa gång du slår tärningen som det var gången innan. Tärningen har inget minne.

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet :P. Det var ju exakt det jag sa.

    Min poäng var, att jag alltid valt logik före övernaturliga förklaringar men att jag för första gången överväger att tro att det finns någon sorts mening, ett slags öde.

    SvaraRadera
  3. Sluta spela! Det var säkert lättare att vinna förr. Kanske har du inte längre edgen? Om du inte sköter din moneymanagment kanske du inte heller inser att du inte har det som krävs?

    SvaraRadera
  4. Nu hade jag iofs en superdag och april verkar bli en helt okej vinstmånad :).

    Mitt moneymanagement blir bättre, nu är det snudd på perfekt. Jag skulle säga att det är rätt bra men det är inte perfekt, du måste notera att alla shots jag tar är kraftigt +EV. Man går bara upp när det är riktigt riktigt dåliga spelare högre upp.

    Men har jag 2 dåliga månader till utan någon större framgång så lär jag garanterat sluta. Just nu dock med aprils uppryckning och lite förändringar så finner jag något annat än framgång högst osannolik.

    SvaraRadera
  5. Låter bra att du inte tappar sugen. Hoppas det löser sig och att det vänder. Följer bloggen här då. Har du ingen pokerblogg längre?

    SvaraRadera
  6. Jo! Jag skriver på www.bonusbloggen.com! Denna bloggen har det varit rätt mycket poker nu (som det inte ska vara sen) men det är bara för att jag typ låst in mig i april och mest grindat. Inte gjort så mycket annat direkt för tappade energi när jag blev sjuk osv.

    SvaraRadera