tisdag 13 april 2010

Gaah!!!!

Känns som jag har hittat och mestadels åtgärdat vad jag gjorde fel innan i pokern och det handlade nog väldigt mycket om att jag spelade massa bord samtidigt och jag glömde bort en massa information.  Säg att han bettar och jag har en halvsvag hand och jag uppskattar att det är 5 händer som han kan ha som jag faktiskt slår och 5 händer som jag inte slår. Ligger det $60 i potten och han bettar $20 så räcker det att jag vinner minst 1 av 5 ggr och det är ju en syn (1 gg *+80$ och 4 ggr -$20 totalt -$80.

Men om det nu finns 5 händer och 2 av dom hade han antagligen reraisat (3bet) preflop och av de 3 händer som är kvar så skulle han antagligen inte checksynat floppen utan checkraisat och helt plötsligt så finns det egentligen bara 1 hand vi slår och 5 st som slår oss. Vi vinner alltså 1 av 7 händer (6+1). Helt plötsligt gör vi en dålig syn. Hursomhelst så tror jag att när det börjat gå dåligt och jag kör många bord att jag inte fokuserar tillräckligt på vad som hänt under HELA handen.

Idag spelade jag dock lite väl många bord igen och förlorade så mycket mer (iofs på Omaha) än vad jag är okej med och jag ska fixa TiltDemon (för andra gången) då den nya versionen ska ha åtgärdat en bugg som störde mig sist. Så nu kommer jag max få förlora 3500 SEK på en dag. Det känns precis lagom för att jag inte ska känna mig dålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar