tisdag 20 april 2010

Lägenhetsvisningar.

Lägenhetsvisningar.
Gud va kul det är! Jag känner mig lite som en idiot att jag har betalat nästan 4000 kr per månad för i princip ett rum på 16kvm när jag ändå har haft möjligheten att köpa en stor fräsch lägenhet där hyran är massa mindre. Bokade massa visningar igår (söndag) och då visste jag inte att visningar och framförallt budgivningen sker snabbt. Samtliga av de 3 lägenheterna börjar budgivningen imorgon och det tar tydligen 1-3 dagar. Jag får alltså bestämma mig rätt pronto vart jag ska leva framöver.

Morsan kom till mig strax innan 5 och vi åkte till första lägenheten som låg i Haga/Landala. Kom fram till ett bostadsområde som på utsidan såg rätt tråkigt ut. Det var rätt mycket betong-känsla och de hade gröna och vita plåtar på väggarna som inte hade åldrats med värdighet. Insidan av lägenheten var dock riktigt nice och allt var verkligen jättefräscht. Det var stort, runt 60 kvm och skulle jag fixa det stället så skulle jag garanterat trivts mycket bra med trevlig balkong, mycket plats, fräscht kök m.m. Verkar dock som stället kan bli lite i det dyraste laget.

Andra stället vi åkte till låg precis vid handels och vasagatan och det var bland det göttigaste läge man kunde tänka sig. När man kom ut på höger sida fanns det direkt en pizzeria och på vänster sida fanns en thai. På samma gata lite längre ner fanns 7eleven. Det fanns också en grymt fin innergård och hyran var på sjuka 900-1000 SEK i månaden. Enda som var problemet var själva lägenheten. Ett ganska stort problem :).

Tredje stället var ett nice ställe vid heden men på något sätt kändes det lite tråkigt. Utsikten över gatan var en stor parkering och det fanns ytor men det var ganska dumt utnyttjat. Sen var nog dekorationen mycket sämre och det kanske påverkade intrycket, något som man ju får försöka att ignorera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar