måndag 8 mars 2010

Tidsoptimisten och allmänt svamleri

Okej, jag är rätt dålig på att komma i tid, men generellt så är jag det mest när det inte är så himla noga när man kommer. Säger man att man kanske ska möta upp dom andra vid 9 så är det liksom helt okej att komma 10 om man nu inte ska träffa en enstaka person. Ska man det dock så borde det dock vara dödsstraff på att inte hålla sina tider!! Säger man 10 minuter så ska det vara 10 minuter.

Folk och lögner
För övrigt leder det in till folk och lögner. Med tidsoptimisten är det lite skillnad att ljuga, för när man säger en viss tid så tror man ändå på att man ska komma i rätt tid, bara att det alltid blir senare. Det som inte är okej är att ljuga rätt ut. Fan va jag hatar människor som ljuger, jag förstår verkligen inte ibland hur man kan vara så jävla feg och ljuga istället för att säga sanningen.

Jag minns en gång när jag pratade med en och jag visste att dens kompis inte var överförtjust i mig. Jag visste också att denna personen visste om det och jag sa typ "Men xxx tycker ju inte om mig, det vet jag ju". Då var svaret "Jo det gör hon/han visst, det var bara....". Varför inte bara säga det rätt ut? Detta fallet är det ju inte ens något svårt att säga som det är? Gaahh!

Det är så otroligt mycket som gör mig arg just nu, det är liksom 3-4 saker som inträffade på samma dag och jag känner att jag just nu är rekordarg. Det leder oss in till en annan sak.

Ta ut sin aggression på rätt saker
Jag fattar inte människor som inte kan kontrollera sin ilska eller irritation. Om man nu är så fruktansvärt arg så att det inte går att dölja så kan man väl iaf säga det till personen man pratar med om man märker typ "Ursäkta om jag låter sur, jag är bara lite irriterad för tillfället". Jag skulle aldrig nånsin få för mig att börja bitcha på någon bara för att jag är irriterad. Jag kanske inte orkar prata osv men aldrig vara otrevlig. Bläää!

Ska gå och möta upp en vän nu och käka lite, jag får nog ta 10 djupa andetag först :). Tja.