måndag 8 mars 2010

Orkar inte vänta

Just nu är det en grej som stör mig fruktansvärt som jag bara vill ha ur världen. Jag fattar inte varför det är så otroligt många som skjuter upp jobbiga saker, det är bara att se det som nödvändigt ont, som ett plåster som man drar bort en gång snabbt istället för att sitta och dra på det. Jag antar att man bara kan lita på sig själv.

För övrigt så cpar sig CSN för mig nu., Fick en kommentar om varför jag tar CSN. Tidigare så sparade jag allt ifrån CSN i fonder eftersom räntan var väldigt låg och sparade också i en bankrulle då för pokern. Eftersom man bara ska spela för kanske 5% av sitt totala innehav så bör man ha typ 10 000-500 000 kr för att kunna gå upp i nivå när det finns en idiot uppe utan att riskera att förlora allt. Därför är det ju också bra att spara där med.

Sen då så gick det först bra när vi flyttade in till kontoret men sen gick allt bara käpprätt åt helvete. Låg plus lite över 200 000 kr för november och förlorade sen dessa + lite till sista veckan. December var kass, sen var januari kass och februari också, delvis för att jag inte riktigt hade huvudet på skaft, delvis att jag tog onödiga risker och testade nya pokervarianter som jag inte riktigt bemästrar men också delvis pga negativa svängningar. Nu är jag typ tillbaka där igen, helgen var verkligen ett exempel på dålig riskhantering. Förlorade typ 21 000 kr på något som jag antagligen inte borde sysslat med. Blääää!




Här kommer en gammal bild ifrån när jag var i Australien och jag och Dennis blev tillfälligt lika stora som Brad Pitt när en turistbuss ifrån Hongkong öppnade upp sina dörrar. Erkänn att jag är overkligt lik Ronan Keating här!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar