torsdag 25 mars 2010

The talented Mr Ripley


Igår så kom jag hem tidigt och kollade på The Talented Mr Ripley med Matt Damon, Jude Law och Gwyneth Paltrow. Först vill jag bara säga att jag verkligen hatar Paltrow, hon är så vidrig på något sätt. Däremot gillar jag Cate Blanchett som är lite speciell, även om hon ser lite tant ut :). Hursomhelst, det jag vill säga med filmen var att det bara stärkte min känsla av att resa iväg. Nu har jag aldrig seglat men fan va gött det vore att ta en segelbåt och åka runt längst italiens kust, det är där filmen utspelar sig. Så vackert, ingen stress, bara hav. Hur dyrt är italien förresten (?) , när jag var i Rom så tänkte jag inte så mycket på det då massa middagar osv var förbetalda.

Förresten kommer vi behöva en ny rumskamrat snart, Jesper verkade inte trivas så bra på seven eleven och ska börja plugga i Alingsås. Säg till om ni känner någon som behöver rum, vi är faktiskt relativt rena nu ;). Vet en annan som inte trivs med sitt jobb nu och det finns en sak som verkar vara ett recept för att inte trivas - jobbiga arbetstider.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är fantstiskt roligt att nästan alla era rumskamrater flyr staden/landet :)

    SvaraRadera