måndag 1 mars 2010

Hjälp mig?

Jag läser som sagt retorik, nu del 2 på kvällstid. Det är kul och intressant men jag får sån ångest varje gång jag ska skriva och hålla ett tal. Det är lite samma fenomen som när jag ska klä ut mig, jag vill så mycket men det slutar alltid med att jag aldrig får den där briljanta idén och resultatet blir mycket mer tråkigt och intetsägande än vad jag velat. Nejdå, några av talen jag har skrivit tidigare tycker jag har varit rätt okej men just nu är jag rädd att morgondagens tal blir rätt kasst.

Jag tänkte iaf skriva om idéerna jag har, många dåliga, andra opassande osv. PS: Det är en hel del ironi bland ämnena.

*Varför män BORDE ha högre lön
*Varför det är konservativt att tillåta könsbyten
*Skrikande barn på tåg
*Vegetarianism
*Gränsen mellan klart felaktigt och klart olagligt
*Politik och diskussion
*Hur fel är egoism egentligen?
*Hat emot höginkomsttagare
*Nyblivna föräldrar, yuck!
*Biologiska band = Överskattat
*OS, sport och komplexitet
*Förbjud bilar, konfiskera skiten till kollektivtrafik
*Vad alla onda härskare gjorde bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar