tisdag 16 mars 2010

Håkans bar

I veckan började förresten ett nytt program, Håkans bar. Det handlar alltså om den rätt halvjobbiga bartendern Håkan som ska starta en bar i Thailand. Kollar ju inte på tv men när jag börjar kolla på en serie så missar jag inga avsnitt. Kollade in håkans bar för jag gillar verkligen tanken på att starta bar i thailand och det är möjligt att jag börjar följa detta program.

Skulle JAG startat bar skulle jag dock gjort rätt mycket annorlunda, jag väljer att tänka att Håkan ändå vill få hela verksamheten gå runt (det är antagligen mest på skoj) men här är vad jag skulle ändrat. Antagligen ltie för seriöst men det är ju kul :).

1) Framförallt så måste man välja rätt personal. Man kan inte ha 3 bönder varav 2 personer som bokstavligen hade skrämt bort alla kunder. Det är ett serviceyrke och personlig utstrålning är ju hur viktigt som helst.

2) Jag skulle väl inte bestämma mig för att köra något utan att ha sett en lokal. Placering är ju givetvis A och O :)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar