tisdag 23 mars 2010

Saker att göra för pengar


Pengar är gött. Det gör en inte lycklig direkt men det ger uppenbarligen en jävla massa frihet och en jävla massa mer möjligheter. Jag tycker definitivt det är gött. Men jag har ändå en stark känsla för moral och jag är framförallt ärlig och genuin, om än lite dum i huvudet. Jag ljuger inte, jag stjäl inte och rent allmänt kan jag inte stå för något som jag inte tycker är rätt, även om jag egentligen skulle tjäna på det.

Dock är folk uppenbarligen inte som mig. De tar pengar av sina vänner, de väntar så länge tills de hoppas att människan glömt bort skulden och de erkänner inte sina misstag. Jag förstår inte, hur kan så många människor helt sakna en känsla av att vilja kunna stå för deras handlingar. Det är iaf något som jag aldrig skulle sälja mig för. Men det är ju jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar