onsdag 31 mars 2010

Läkare? Varför?

Varför i hela fridens namn skulle någon vilja bli läkare? Jag fattar ärligt talat inte hur så otroligt många ser sån lockelse med att prata med hypokontriker, genomföra 99% rutiningrepp/besök och se massa blod hela dagarna. Vad är det jag inte förstår? Det kanske helt enkelt är så att jag inte kollar tillräckligt mycket på Greys anatomy eller House för att förstå, det måste vara det.


Roligare yrken: Journalist, Snickare, Arkitekt, Psykolog, stadsplanerare, lärare, ja, typ allt verkar roligare än att vara läkare.

4 kommentarer:

  1. du förstår inte vårdyrket för fem öre, det e nog det du inte fattar :P

    ja skulle gärna läsa till läkare senare eftersom jag vill lära mig mer o mer o mer hela tiden om kroppen, sjukdomar, mäniskan. Att träffa människor i olika livsskeden utvecklar dig som människa hela tiden. något som många killar i 23årsåldern skulle behöva hehe.

    o läkare gillar att bestämma. vissa e medmänskliga o vissa e idioter. men ja förstår verkligen varför man vill va läkare. varför rikemansdöttrar fanns i min utbildning fattar ja dock inte hehe... men ifs de har väl så mkt pengar att de inte behöver oroa sig ekonomiskt i framtiden :)

    du känns som en företagare o inte en läkare. att johan bergdahl läser till läkare känns konstigt men det kanske e pengarna som lockar haha

    SvaraRadera
  2. Jag --förstår-- verkligen nästan ALLA yrken. JAG gillar dom inte men jag förstår dom. Förutom läkare då.

    Skulle jag få 2.0 på högskoleprovet elelr fått betalt hade jag aldrig valt läkare.

    SvaraRadera
  3. Var kommer man kunna läsa om dina pokeräventyr nu när bonusforum.se försvinner?

    SvaraRadera
  4. BF försvinner inte. Har hört att vissa webbhotell är jobbiga med flyttar osv. Testa att kolla in imorgon, det ska jag göra :)

    SvaraRadera