måndag 30 april 2012

Världens äckligaste grej - P...

Amazing bullet ÄNTLIGEN beställd.

Min syn på kött är kanske lite väl snobbig, 2/3 av mitt liv har jag mer eller mindre ätit uteslutande kycklingfilé, jag gillade det eftersom det är så rent, okomplicerat och failsafe. Jag förstår nämligen de vegetarianer som väljer det för de inte gillar kött, nöt- och griskött ser man mycket oftare bli slaktat vid tillagningen. Hursomhelst, när man går ifrån sina ramar lite så känns vissa saker rätt "smutsigt", brosk och kött som blir färgade lila av ben. Däremot har kycklingLÅRfilé blivit en favvo just pga variationer i köttet jämfört med kycklingBRÖSTfilé. Vad som jag dock aldrig kommer lära mig tror jag är lever, de flesta sorters patéer och sån skit. Åt en leverkorv nyligen igen för att ge det en andra chans men det smakar ju verkligen satan.

Beställde precis en Amazing bullet som verkar extraknäcka bäst som smoothiemakar och hade en liten idé om att eventuellt försöka konstruera "lerblock" av grönsaker och skit. Vad jag vill ha är en nyttig massa i konsistensen som sprängdeg. Inte för att jag nånsin sett eller hållt i sprängdeg men det verkar vara rätt liknande vad jag vill ha :D. Då tänkte jag att det kanske hade varit intressant att se vad som fanns för sorts stärkelsemixar som kanske skulle funka. Så jag tänkte att patéer kanske hade något passande, så jag googlade och hittade en sida;

Paté är blä
Vem tycker det egentligen ser gott ut? Alltså det var väl en fin paté för att vara paté men hur kan man bli lockad av söndermalt kött, lever och äckel? Såg en annan sida som skrev om en skön leversmak. Usch.... Jag äter liksom inte svamp + fisk men jag förstår ändå tjusningen med båda men detta? Nej tack!

Förresten ska det bli rätt awesome med Mixern där ovan. Vi har en lokal grönsakshandlare precis jämte och dess priser är helt stört billigt. Minns inte riktigt vad grönsaker etc gick på i sverige men man kunde t ex få ett kilo blandgrönsaker här för en euro!

Vi kommer definitivt lägga upp lite experiment och recensioner här av olika recept. För övrigt så märkte jag att det INTE var magic bullet jag har beställt utan Amazing bullet, en kopia uppenbarligen men vissa folk online verkar ändå nöjda så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar