onsdag 18 april 2012

Smidiga externa hårddiskar!

USB 3.0, 1tb, strömförsörjning via USB

Funderar på om jag ändå ska investera i en liten extern hårddisk utan extern strömförsörjning. Anledningen är att jag nu jobbar med 80 gb utrymme på min SDD-disk pga mitt hårddiskbyte och därmed har lite trögt med utrymme ibland. 128 gb hade verkligen varit mycket bättre :).

USB3.0 har jag på min dator iaf och för er som inte vet så är USB3.0 strax över 10 ggr snabbare än USB2.0 vilket är betydligt mer vanligt. Har också två externa hårddiskar men de kräver strömförsörjning vilket är rätt trist tyvärr. Egentligen vore det nice att vänta 1-2 år för thunderbolt-teknologin och kanske även om SDDs inkorporeras även i externa (tänker t ex en hybriddisk) men det är snudd på för lång tid IMO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar