måndag 16 april 2012

Klipp när matte försöker öppna en vinflaska med en sko

Bra kört!

Igår var vi ute! Förfest med mojitos och pizza hos Eugenia som bodde rätt långtifrån Madrids centrum men samtidigt var det väldigt fint där, mest spanjorer vilket var kul! Lite folk utanför skolan med vilket också är uppskattat. Vi gjorde också lite pizza vilket var gött för jag var döhungrig, oroade mig om det skulle bli som senaste gången när alkoholen skulle få negativa effekter men jag var mogen nog och drack massa vatten.

De mojitos Borja gjorde var helt fantastiska, jag älskar en bra mojito men ärligt talat så är det ju extremt vanligt med riktig skit. Han hade muddler, mynta, riktig lime och det var riktigt nice. Jag tror man ofta drar sig för att hälla i tillräckligt socker, när jag såg hur mycket han slängde i så trodde jag det skulle bli alldeles för söt men det blandades ut bra.

Sen drog vi till Orange Café vilket tydligen är lite halvguiri (guiri betyder utlänning) och det var ett dåligt band där men sen blev det som en vanlig klubb. Jag sa att jag fick lust att spela lite (vilket jag alltid får när jag ser band) och de två tjejerna jag pratade med då log dom, tog mig i armen och ledde mig emot scenen. Jag kom på sen att jag är lite osäker på vad för låt man skulle spela isf, det skulle knappast passa med något nedtempo och tror inte de skulle uppskatta något med Håkan så jag fick tyvärr avböja för stunden och fundera över en bra låt. Jag tänkte på I want you back med Jacksons five men jag var inte säker på att jag mindes riktigt alla ackord. Nåväl!

Matthias glömde btw biljetten den klanten men han som sålde biljetterna hade tydligen vunnit 2500€ samma dag på sportsbetting så han betalade en ny biljett till Mattepatte. Matthias är verkligen min raka motsats på så många plan men det är också väldigt uppfriskande ibland, kom inte på varför jag tänkte på det igår men jag kommer ihåg att jag slogs av tanken.

De har ju så störd struktur på klubbandet här i Madrid. Man får ju ofta betala ganska dyrt inträde men så inkluderas en drink ofta. Sen är drinkarna svindyra så verkar som ingen dricker. Vi kom på en ganska enkel lösning, vi gömmer lite vin utanför i buskarna! Polisen var dock på upptäcksfärd och bötade folk höger och vänster men när kusten var klar gick vi iaf dit.

Sen träffade vi ovanligt mycket random folk, dansade och hade trevligt. Sen när vi var påväg så pratade jag med en kanadensiska och fick ett nummer och när vi kom hem tog jag upp telefonen och såg att det var ett nummer och jag, som nån sorts reflex, klickade på "clear" och insåg en halv millisekund efter att jag glömde spara hennes nummer. Dohh! Spelar kanske inte så stor roll direkt.





Inte sett det klippet men det var lite kul för Matthias sa till en italienska att man kunde öppna en vinflaska med hjälp av en sko och en vägg samt några newtons arbete. Tyckte det var lite kul då iaf :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar