fredag 20 april 2012

Lugn fredag, spotify i mobilen och annat gött!

Helgen är här! Mycket behaglig skoldag idag, den passerade förbi ovanligt snabbt. Fysik och ritning på schemat. Ritning i just den kursen (taller dibujo integrado) handlar om hur man kombinerar olika media i en framställning, mycket om presentationer och hur man kommunicerar via bild samt text. Vi gör lite ritningar i autocad och grejer, överför dom till photoshop, lägger på effekter, eventuella färger och dylikt för att en som inte är insatt i arkitektur ska snabbt kunna förstå projektet. Det handlar om att använda färger på korrekt sätt, använda rätt tjocklek på linjer etc för att bestämma en hierarki och highlighta det som är viktigt osv. Det är oftast rätt kul men trots att kursen bara står för 1 av 6 ämnen så kräver den antagligen iaf 90% av allt skolarbete än så länge iår.

Installerade förresten spotify i mobilen efter att jag läst att de gjort en ny stor uppdatering till android och att jag faktiskt numera har spotify premium. Det var skitvärt! Har bara 300 mb inkluderad datatrafik i månaden men gick ju att synka låtar offline så det lär bli rätt bra. Mitt mp3-bibliotek är rätt ouppdaterat och jag har tröttnat på mycket av musiken där, kändes på tiden!

Ikväll blir det iaf väldigt lugnt och imorgon ska vi se Real - Barcelona på någon pub ett gäng. Får se om det blir sena festligheter, själv känner jag som sagt för att vara nyttig och skarp i huvudet ett tag framåt. Spelade förresten en halvtimma poker igår och torskade 3000 kr assnabbt (väldigt ovanligt nuförtiden på dessa nivåer) men idag har det gått väldigt bra än så länge och vunnit tillbaka det plus lite till. När man vinner lite så blir man så köpsugen, får mail varje vecka ifrån misco etc och visst är man rätt sugen på att slå till på en halvbillig surfplatta. Fast nää, en sån ska jag inte köpa på ett halvår iaf. Funderade också på om jag skulle köpa en gitarr (fick specifikt pengar för det i julklapp) här men jag tror ändå det kommer bli en kort visit i usa i sommar och jag har spelat för mycket akustiskt så om jag åker dit passar det bra med en halvakustisk. Så vi väntar!

Förresten så känns allting mycket bättre 2-3 veckorna. Jag kände mig ju lite sur i 1-2 veckor men vet inte om det bara gått över naturligt eller om det kanske har med att Lill kommit tillbaka efter en månad i Norge. NEJ jag är inte kär i henne som det kanske låter men hennes energi smittar verkligen av sig. Dessutom så har jag pratat mycket mer spanska och den här språkliga frustrationen jag ändå känt konstant börjar avta och jag tror jag inte ens tänkt tanken på 2-3 veckor faktiskt. Iofs, den frustrationen jag känner över satans jävla pissinternet den senaste tiden kanske har tagit överhanden. Hoppas verkligen att allt sånt blir bättre på tis eller tors när jag får min wifi repeater. Just nu t ex vill jag sitta och äta och se på ett streamklipp under tiden men det går inte att se denna just nu i realtid för internet är så piss. Så under tiden jag skrivit allt det här har den laddat 25% av videon. GRRRR...

Nu blir det lite fysik tror jag och sen poker igen!

1 kommentar:

  1. jag tror du är kär i henne.

    ps. precis som du hatar jag styckeindelningar.

    SvaraRadera