lördag 7 april 2012

Doing stuff

Hej!

Ytterligare en dag av dåligt väder här i kanarieöarna, satt mest och lärde mig spanska i en bar eftersom det blåste rätt kallt på stranden. Känt mig rätt redo att dra tillbaka faktiskt, jag är som sagt på ovanligt dåligt humör nu och senaste veckorna. Skrev om det tidigare, känns som att jag är lugn men allt som är dåligt upplever jag som ovanligt dåligt och en liten skitsak pajar några timmars humör. Senaste gången jag var såhär moody var mitt breakup som väl var 2,5 år sen eller nåt sånt. Nu kanske det låter lite extremt, det är rätt lindrigt nu men det är konstigt att det känns som det har kommit helt utan orsak.

Ska inte gå in på det längre men en situation uppstår får man välja mellan att finna sig i det och fortsätta livet oförändrat eller så får man försöka förändra sitt beteende. Återigen, detta är ingen djup depression eller liknande, men människor kan omedvetet välja att fortsätta ta på sig en negativ roll i vad som kan vara ett beroende, en sorg, en destruktiv väg etc. Man gillar omedvetet att t ex vara drogberoende eller någon typ av offer, man har helt plötsligt en ursäkt för skit. Jag har nog också lite såna tendenser ibland men det handlar ju om att tänka lite mer rationellt. Det försöker jag göra nu. Det känns lite som att jag gått runt senaste 2-3 veckorna och velat vara lite grumpy och att saker ska gå lite illa för "det är en sån tid nu". Det är det inte alls. Det är aldrig tid för sånt. Nu väljer jag att sluta tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar