onsdag 11 april 2012

Nytt vad, ny telefon!?

Xperia S, 3900 kr. Snygg som tusan, grymt bra kamera och omdöme
2500 kr, Xperia Arc S, bra omdöme och mycket bra kamera

Hej!!
Känner mig fan asbra just nu, allt känns bara rätt gött. Tentan gick väl lite över förväntan ärligt talat, det är gött att man kan lita på minnet ibland, kändes iaf som att jag svarade rätt fast samtidigt som så intresserar han sig för rätt skumma saker ibland. Typ så skulle vi redovisa om lite olika byggnadssystem och en tjej bara langade mått på skruvar och skit medans vi andra pratar om mekanismerna osv och hon fick högst betyg. Och nej, det stod ganska exakt att vi skulle redovisa för olika typer av konstruktionselement.

Nåväl! Jag funderar på om jag ska använda lite pengar kanske och skaffa en ny mobil ändå! Först tänkte jag vänta lite men vore faktiskt rätt nice med en ny jäkel, pokern och annat har öppnat upp några möjligheter för det. Jag funderar på om jag ska köpa Xperia S som alla verkar supernöjd med för 3900 kr eller om jag ska satsa på en Xperia S Arc för 2500 kr som också verkar ta riktigt bra bilder och eventuellt uppgradera mycket tidigare. Jag tror min mobilbudget per år ska vara 2500 kr, med den uträkningen kan dessa mobiler hålla sig 12 respektive 19 månader. Fast det blir ju rätt mycket kom jag på, 208 kr per månad, det är det ju inte värt. 125 kr/månad blir 1500 kr om året. Det känns värt. Detta är ett rätt sunt sätt att tänka förresten, jag ska göra samma med nytt datorköp. Sjukt va surt att min Desire HD pajade förresten :).

Hursomhelst, kamera är det viktigaste för mig ändå, gärna en bra gps med men det är nog svårt att veta på förhand. Detta är mina två alternativ som verkar vara bäst på båda de sakerna. Jag tror månadens poker kommer avgöra huruvida jag investerar i en ny eller inte. Jag tror jag sätter gränsen på 8000 kr vinst för mars. Över det så köper jag en ny mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar