onsdag 25 april 2012

Brobyggarna och eböcker

Fick ju en ebokläsare i jul och jag älskar formatet och tanken men tyvärr har jag inte alltid tyckt det var supersmidigt med att överföra böcker och diverse, eller rättare sagt, kindle med trådlöst nätverk och 3g över hela världen verkar mycket bättre och verkar ha mycket mer böcker etc. Nu kom jag dock på att jag kan låna eböcker digital via gbg stadsbibliotek och det verkar som de kör epub-format och inte amazon-format. Kan helt plötsligt låna massa böcker! Började med Jan Gullious - Brobyggarna som verkar riktigt nice minst sagt. 28 dagar har jag. Riktigt smart. Ärligt talat så bör verkligen alla läsare köra på eböcker, förstår att folk gillar fysiska böcker men så sjukt jäkla nice att läsa genom dom om man testat.

Funktionen dock att få wikipedia och kunna läsa artiklar smidigt via wifi talar dock för kindle ändå. Nice iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar