onsdag 4 april 2012

Smartphones är helt klart pretty smart

Sitter här på bussen, den ska tydligen ta en bra stund, två timmar ungefär. Jag har laddat ner playa del inglés så jag kan använda gps offline och jag har hotellets namn, kartplats samt nummer plus adress på mailen. Samtidigt har jag på mig min kavaj som jag tog som resans jacka och känner att min vita tshirt och badshorts inte riktigt passar tillsammans. Så börjar jag fundera på hur jag ska optimera mina kavajer nästa gång jag syr upp några. De jag köpte då var anpassade efter typ 10 cm mindre axlar och 5 cm mindre bröstmått och det känns ändå. Jag tänker att exakt tre innerfickor är rätt perfekt. Det är vad jag har nu på denna och det är skönt att inte alltid behöva ha allt i en enda ficka. Tänkte om jag skulle ha fyra men kom på då att jag säkert skulle missplacera mer saker då. Och framförallt behöver man nån sorts förslutning på fickorna för de gånger man har den över armen. Allt detta har jag skrivit ner i appen evernote som jag älskar och nästa gång jag får internet sparas denna notering för alltid samtidigt som detta mail skickas iväg. Det är detta som får mig att tänka att en smartphone är ganska smart.  PLUS att alla borde skaffa evernote. Älskar det, sjukt att det är gratis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar