lördag 14 april 2012

Mojitos och mobiluppdatering!

Ikväll blir det orange café!

Denna veckan har jag försökt vara lite nyttig, ätit sunt, motionerat en del, pluggat en del och ikväll ska bryta detta mönster och vara lite onyttig. Det blir tydligen en ovanligt tidig förfest för att vara Spanien, nämligen klockan 17 men jag tror jag vill få gjort lite skit innan så kanske drar dit vid 19 nånting. Ska bli kul! Ska kanske försöka ta lite mer bilder.

Lite orolig när min telefon såg ut såhär!!
En annan sak som är kul är att igår försökte jag uppdatera min telefon, inte så mycket för att jag var tvungen att få just android 2.3.6 istället för 2.3.4 utan för att av någon anledning så är 3g permanent avstängt på min mobil. Jag var helt säker på att jag hade samsung gio, nästan helt säker på att Siba annonserade ut denna så jag laddade ner en ROM för denna och installerade lite krånligt på mobilen. När jag startade den var det myrornas krig och allt var helt kaputt. Jag försökte klicka för att göra fabriksinställningar men skärmen var konstant myrornas krig. Blev sjukt jäkla orolig och mailade runt lite företag som sålde en ny mobil (jag funderade ändå på att köpa den) och kollade möjligheterna att få den fraktat till Spanien. Har ingen aning om vad spanska motsvarigheten till prisjakt är, Kelkoo är nämligen skit och allt är dyrare än i Sverige.

Hursomhelst, sen noterade jag på baksidan att jag INTE hade samsung gio GT-5660 utan det stod något GT-5570 och jag insåg tillslut att jag visst hade en samsung mini. De ser fan EXAKT likadana ut men den ena hade lite rappare processor och en annan upplösning så då tänkte jag att det kanske ändå fanns en chans att hitta en ny ROM, installera den på samma vis och kanske skulle det funka. Det gjorde det! Och nu är min telefon mycket rappare, jag har 3g och allt är rätt gött!

Förresten så vann jag 4000 kr igår, woho!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar