torsdag 5 april 2012

Första egna låten osv

Hej!

Miljöombyten får en att byta rutiner. En rutin jag har velat införskaffa mig är ju att skriva musik. Jag ska försöka skriva mer om vad jag gör än vad jag vill göra men jag antar att det beror på att jag har mer ambitioner än vad jag har produktivitet ATM och senaste 2-3 åren. Nåväl!

Jag har typ mer eller mindre gjrot en helt låt på gitarr sen superlänge och sen har jag modifierat och kommit på fortsättnignar på denna. Just bryggor osv är det jag har superstort problem med, själva riff, ackord har jag väldigt många egna men de passar aldrig ihop med varandra. Sen skrev jag en liten text till denna musikgrej för kanske ett år sen eller nåt. Men delar av den suger. Sen har jag inte orkat fortsätta där. Men idag kände jag att jag kom fram lite! Det finns så många olika processer för att komma vidare i något som sagt stopp, I detta fall hade jag skrivit 2-3 rader i början och jag gillade rad 1 och 2 men jag kunde inte avsluta riktigt så det blev ett nödrim på rad 3 som inte alls skulle gå fram tror jag. Men nu kanske jag kom förbi det!

Ett problem dock. OM jag nu skulle göra någon egen musik så känns det som att folk i min närhet skulle vänta sig någon singersongwriter-akustisk grej. Eller så har de inte ens tänkt på det. Och jag bryr mig itne jättemycket om det men jag har ändå funderat länge på vad för sorts musik jag helst skulle skriva och mycket av de grejer jag har spelat in har varit rätt långt ifrån det (någon har varit rätt electro!!) men just denna är väldigt singersongwriterisch. Det känns inte helt bra faktiskt! Helst skulle jag vilja göra en "skiva" (avser 10-13 låtar, jag inbillar mig inget skivkontrakt) med annan musik och sen kanske lägga upp den här när jag väl bestämmer hur jag ska matcha text och musik men här saknar vi sådär 10-13 låtar :). Och även om man inte vill tro det är första intrycket oftast det enda man får. Såååå jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar