onsdag 12 januari 2011

Placering av skolan

Jag borde vara mer tydlig med mina rubriker. Först tänkte jag skriva typ "YES! Nu är det gött" men det säger ju egentligen ingenting om ämnet. Hursomhelst så strör jag över lite av de typ 7 dokument som jag fick med mig i brevet när jag blev antagen till statsvetarprogrammet. Förresten, erkänn att statsvetare låter så otroligt mycker mer beläst än typ, ja, nästan allting? Tveklöst coolare än läkare, iaf in my book. Hursomhelst.

Jag kollade som sagt över lite lätt sådär och ska nog läsa igenom allt till fullo med välkomstbrev, kursplan och liknande men jag visste ärligt talat inte riktigt var någonstans statsvetenskapen skulle plugga. Skulle man se rent ämnesmässigt så skulle väl humanisten vinna. Nära tvåa skulle väl handels vara.

I detta mail fanns även ett schema och jag såg att första föreläsningssalen kommer vara sal SH-DRAG. Det är iaf inte humanisten, där heter alla salar typ A-C mellan 110-440 beroende på korridor och våning (typ C445). Det är nog inte heller på chalmers för när jag läste där så hette salarna något annat (jag minns inte riktigt men nåt med siffror har jag för mig). Det är för övrigt inte heller runt sahlgrenska och medicinaregatan så jag var lite osäker helt klart. De gångerna jag har läst på handels (affärsplanering för övrigt) så har alla salar tagit namnet ifrån deras sponsor (typ SEB-salen eller Malmstenssalen eller nåt i den stilen). Men så såg jag en adress på sprängkullsgatan 19. Det är handels. SWEEEET!!!!! Ligger typ 10 min gångavstånd till mig. Hoppas innerlig att det är vad jag kommer spendera mest tid också.

Helt klart bästa läget och varje gång jag gång jag går på föreläsning där känner jag att jag borde hänga med vid handels.

ELLER så är introduktionen på ett helt annat ställe än var föreläsningarna kommer vara, då är jag ägd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar