torsdag 20 januari 2011

Hej bloggen!

Hyfsat lång dag i skolan. 10-15. Var lite kul, var en ny lärare som kanske var typ 32 år eller nåt i den stilen och han försökte vara lite chill och droppa lite coola ungdomsord. Det märktes svagt att han försökte men det var mest rätt smooth. Iaf så sa han nånting om Foucoult (fransk filosof) och sen efter pausen så var det ett pretto som räckte upp handen och sa

"Du nämnde Foucoult, jag har läst honom (lol på det för övrigt), jag ville bara veta vad det nu igen var du sa om honom?"

Efter den prettokommentaren sa läraren nåt i stil med "Du har läst Foucoult alltså? Berätta lite kort om honom och nån teori".

Det var iaf lite roligt men kanske lite halvdumt eftersom det antagligen innebär mindre frågor och det tror jag inte han vill ändå. Nåväl.

Sen åkte jag och mamma emot Kållered, mer om det sen, jag ska beställa lite kurslitteratur nu!

3 kommentarer:

  1. haha åh jag störde mig på en bollebygdare i vår klass. hon räkte alltid upp handen. Den värsta var nog efter en lärares lektion
    Lärare: ja, ----
    Tjejen: jag vill bara säga hur mkt jag uppskattade den här lektionen.
    Läraren: (blev obekväm)...jaha..okej..bra!

    hahha åååh vem gör så!!

    SvaraRadera
  2. Haha. Bästa är folk som tycker saker är "intressant" och helst ska de säga det högt så de visar folk att de tänker.

    Namedroppa bollebygdaren nu!

    SvaraRadera
  3. icke men tror inte du vet vem det e iaf för aron visste inte o inte ida heller:) så jag håller tyst.

    SvaraRadera